Usluga osobne asistencije

Pravila Udruge slijepih Ličko senjske županije o dostupnosti usluge

Socijalna usluga osobne asistencije koju pruža videći pratitelj usluga obuhvaća sljedeće aktivnosti:

• omogućavanje mobiliteta i kretanja

• rukovanje pomagalima (podršku pri samostalnom obavljanju kućanskih poslova i upotrebi tiflotehničkih pomagala i asistivnih tehnologija)

• pratnju i pomoć u različitim socijalnim aktivnostima, uključujući i putovanja unutar i izvan Republike Hrvatske (odlazak k liječniku, stomatologu, u ljekarnu, trgovinu, poštu, banku, centar za socijalnu skrb, kulturno – zabavne institucije, općinu, matični ured i slično), ovisno o potrebama slijepe osobe)

• pomoć pri obavljanju administrativnih aktivnosti (pomoć pri obavljanju administrativnih poslova korisnika koji žive sami ili su u potrebi (čitanje dokumenata, pošte, uputnica, doznaka, recepata, uputa za korištenje, i drugo), pisanje po potrebi i druge slične aktivnosti)

Pravo na uslugu osobne asistencije koju pruža videći pratitelj priznaje se slijepoj osobi kod koje je utvrđen treći ili četvrti stupanj težine invaliditeta – oštećenja funkcionalnih sposobnosti prema propisima o vještačenju i metodologijama vještačenja, koja je navršila 18 godina te koja ima status osobe s invaliditetom sukladno zakonu kojim se uređuje Registar osoba s invaliditetom.

Pravo na uslugu videćeg pratitelja ne može ostvariti osoba:

• kojoj je osiguran smještaj u ustanovi socijalne skrbi i kod drugih pružatelja socijalnih usluga, u zdravstvenoj ili u drugoj ustanovi, odnosno organizirano stanovanje na temelju zakona kojim se uređuje djelatnost socijalne skrbi ili drugog propisa

• čiji roditelj ili drugi član obitelji ima priznato pravo na status roditelja njegovatelja ili status njegovatelja za potrebu skrbi o njoj na temelju zakona kojim se uređuje djelatnost socijalne skrbi

• koja ostvaruje pravo na njegovatelja na temelju drugih propisa

• kojoj član kućanstva može pružiti uslugu pratnje i pomoći u svakodnevnim aktivnostima sukladno njezinim potrebama

• koja se nalazi u istražnom zatvoru ili na izdržavanju kazne zatvora

• koja ostvaruje uslugu osobne asistencije koju pruža osobni asistent

Pružatelj usluge

Pružanje usluge osobne asistencije obuhvaća uz pravo na dobivanje usluge i prioritet dostupnosti prava i usluge. Pružatelji usluge trebaju, sukladno financijskim i organizacijskim mogućnostima, voditi računa o teritorijalnoj dostupnosti usluge za sve korisnike. Pružatelj usluge, za sve korisnike kojima je izdao Potvrdu o preuzimanju pružanja usluge, dužan je prilikom organizacije i pružanja usluge voditi računa o individualnim karakteristikama korisnika i mjesta stanovanja te bez obzira na iste omogućiti korištenje usluge (udaljenost, dostupnost javnog prijevoza, zdravstveno stanje, mobilnost i slično).

Kako bi se olakšao pristup usluzi svim korisnicima bez obzira na udaljenost, ruralna područja i slično, preporuča se prilikom zapošljavanja videćih pratitelja voditi računa o razmjernom broju pratitelja koji posjeduju osobni automobil koji se može koristiti u službene svrhe ili korištenju službenog automobila u svrhu pružanja usluge. Usluga se pruža, sukladno mogućnostima i kapacitetima, na način, na mjestu i u vrijeme koje zadovoljava potrebe korisnika poštujući odobreni broj sati usluge i radno vrijeme pružatelja usluge. Pružatelj usluge dostupan je u hitnim i kriznim situacijama.

Svako uskraćivanje usluge, bez obzira na razlog, obrazlaže se pisanim putem ili putem elektroničke pošte.

Ukoliko se osobi koja ostvaruje pravo na uslugu ona uskrati zato što pružatelj u tom trenutku nema mogućnosti za pružanje usluge, tu se osobu upućuje drugom odgovarajućem pružatelju usluge.

Pružatelj usluge dostupan je u hitnim i kriznim situacijama.

Svako uskraćivanje usluge, bez obzira na razlog, obrazlaže se pisanim putem ili putem elektroničke pošte.

Ukoliko se osobi koja ostvaruje pravo na uslugu ona uskrati zato što pružatelj u tom trenutku nema mogućnosti za pružanje usluge, tu se osobu upućuje drugom odgovarajućem pružatelju usluge.

Korisnik usluge

Korisnik usluge dužan je informirati Udrugu  odnosno Voditelja organizacijske jedinice/odjela minimalno 2 radna dana prije potrebe za uslugom, osiguravajući sljedeće:

• ime i prezime

• mjesto i vrijeme susreta s videćim pratiteljem

• predviđeno trajanje usluge

• kratak opis usluge koja se očekuje od videćeg pratitelja

• uvid u druge dokumente po potrebi

Korisnik je dužan na vrijeme, najkasnije 1 tjedan ranije, obavijestiti Udrugu slijepih Ličko senjske županije ukoliko planira na duži period prekinuti korištenje usluge. Za korisnike usluge po Rješenju Hrvatskog zavoda za socijalni rad koji borave u zdravstvenoj ustanovi te borave u inozemstvu u neprekidnom trajanju duljem od 30 dana stavlja pravo u mirovanje i nastupa prekid pružanja usluge. Ukoliko se korisnik nalazi u zdravstvenoj ustanovi te boravku u inozemstvu u neprekidnom trajanju duljem od šest mjeseci Rješenjem se utvrđuje prestanak prava na uslugu osobne asistencije.

Scroll to Top